Aboneaza-te la newsletter-ul TimisoaraAzi

Abonare

Sistemul de parcare TimPark intra in vigoare din 15 martie

Consiliul Local Timisoara a aprobat noul regulament de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor, TimPark, care va inlocui vechiul TelPark. Noul sistem va intra in vigoare din data de 15 martie. In sistemul TimPark, soferii isi vor putea parca masinile in Timisoara doar folosind telefonul mobil (prin voucher sau SMS) sau in baza unui abonament cumparat anticipat, astfel ca tichetele de parcare care pot fi achizitionate in prezent vor disparea.

Orasul va fi impartit in trei zone tarifare, rosie, galbena si albastra, urmand sa fie eliberate tipuri de abonamente in functie de aceste zone. La plata prin intermediul telefoniei mobile vor exista doua variante: taxarea la minut (in sistem prepay, care presupune cumpararea unui voucher, inregistrarea in sistem prin SMS la inceput, prima data, si doua apeluri telefonice sau beep-uri, unul cand incepe stationarea si altul cand se incheie), sau taxarea pe ora (pe baza de SMS), tarifele percepute fiind, in ambele cazuri, in functie de zona de stationare.

In sistemul bazat pe vouchere, tarifele de parcare vor fi de 1,50 lei pe ora in zona rosie (I), 1 leu pe ora in zona galbena (II) si 0,50 lei pe ora in zona albastra (III). Primele 15 minute de stationare vor fi gratuite. Vor exista cartele valorice de tip voucher avand diferite valori: 5, 10, 30, 50 sau 100 de lei. Pentru a plati stationarea prin SMS, soferii trebuie sa plateasca 0,50 euro plus TVA pe ora in zona rosie, 0,35 euro plus TVA pe ora in zona galbena sau 0,25 euro plus TVA pe ora in zona albastra. Exista si varianta de a plati 3 euro plus TVA pentru intreaga zi, in orice zona.

Printr-un amendament, s-a decis ca medicii si profesorii sa beneficieze de abonament de locatar, tariful abonamentului de locatar fiind de 51,23 lei pe an.

In sistemul TimPark, soferii vor plati taxe de penalizare daca stationeaza fara abonament sau fara a achita contravaloarea parcarii prin telefon, daca depasesc timpul de stationare in cazul in care au apelat la plata prin telefon, daca stationeaza pe baza unui abonament care nu este conform zonei, cu abonamente expirate sau eliberate pentru alte autovehicule, daca stationeaza fara sa afiseze abonamentul sau acesta nu este afisat astfel incat sa se poata vedea elementele de identificare si daca stationeaza necorespunzator, ocupand doua locuri de parcare, acolo unde acestea sunt marcate.

Valoarea taxei de penalizare este de 70 de lei in cazul achitarii pana in primele 15 zile calendaristice, 150 de lei incepand cu cea de-a saisprezecea zi si 40 de lei in cazul achitarii in primele 48 de ore de la abatere. In situatia in care posesorul unui autovehicul este identificat la a treia abatere si nu a platit contravaloarea penalizarilor anterioare se vor bloca rotile masinii.

In privinta abonamentelor, vor exista abonamente generale, abonamente pentru zona tarifara I (zona rosie), pentru zona tarifara II (galbena), zona tarifara III (albastra), abonamente la purtator, (transmisibile, pentru toate zonele tarifare, exceptand parcarile cu acces controlat), abonamente de locatar, abonamente pentru persoanele cu handicap, pentru beneficiarii OG 105 din 1999 (deportati, obligati la munca fortata, evacuati etc.) si pentru detinatorii de vehicule cu propulsie electrica, ultimele trei categorii avand dreptul sa stationeze gratuit in orice zona.

Un abonament la purtator – transmisibil pentru toate zonele tarifare – costa 85,68 de lei lunar, 245,70 lei trimestrial si 897,12 lei anual. Un abonament general va costa 42,84 lei pe luna, 122,85 lei pe trei luni si 448,56 lei pe an. Un abonament pentru zona rosie, zona I, centrala, de exemplu, va fi 34,23 lei pe luna, 98,28 lei pe trei luni sau 357,84 lei pe an. In zona galbena, zona II, abonamentul este 27,93 lei lunar, 80,01 lei trimestrial si 292,32 lei anual. In zona albastra, zona III, abonamentul va costa 21,42 lei pe luna, 61,74 lei pe trei luni si 224,28 lei pe an.

Persoanele care beneficiaza de pensii de asigurari sociale de stat, pensii militare, pensii de agricultor etc., a caror valoare cumulata cu alte indemnizatii sau drepturi banesti acordate in baza unor acte normative speciale nu depaseste nivelul unui salariu minim brut pe economie, se bucura de o reducere de 50 la suta la abonamente. In parcarile cu bariere se va plati tot 3 lei pe ora, la fel ca in prezent, dar riveranii vor beneficia de un tarif special intre orele 18,00-9,00, de 0,10 lei pe ora.

Sumele rezultate din exploatarea sistemului TimPark se vor constitui ca venituri ale consiliului local in proportie de 50 la suta, respectiv ale operatorului (societatea rezultata in urma fuziunii dintre ADP si Drumuri Municipale) in proportie de 50 la suta.

28 februarie 2013
 

Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Lucrari finalizate in zona de locuinte Sudului si pe strada Podeanu

18 mai 2016

Reparatiile din zona de locuinte bd. Sudului au vizat amenajarea pistei din jurul stadionului Dan Paltinisan si refacerea carosabilului si a parcarilor din zona stadionului. Noua pista din jurul stadionului are o latime de 9 metri, delimitata de borduri pentru a impiedica accesul autoturismelor, fiind conceputa numai pentru desfasurarea activitatilor sportive (alergare, role, biciclete si skateboard) si marcata corespunzator).

Odata cu modernizarea strazii Prof. Dr. Aurel Paunescu Podeanu si amplasarea sensului giratoriu de la intersectia cu strada F.C. Ripensia a fost necesara si reamenajarea unei parcari suplimentare. Totalul locurilor de parcare din zona a ajuns acum la 413.

Carosabilul are acum doua bretele de legatura din strada Aries la Sectorul A al stadionului Dan Paltinisan si de la sectorul A spre Casa Tineretului, drumul de legatura avand sens unic din sensul giratoriu de pe str. Prof. Dr. Aurel Paunescu Podeanu spre baza sportiva Banu Sport, care se intersecteaza cu drumul  spre Casa Tineretului. Carosabilul are o lungime totala de 814 metri, in timp  ce trotuarele si pistele pentru biciclisti din zona masoara acum 613 m. Pista de alergare, role, biciclete si skateboard din jurul stadionului Dan Paltinisan masoara 879 metri lungime si 9 metri latime, cu o suprafata totala de 18.715 mp.

De asemenea, pe strada Pr. Dr. Aurel  Paunescu  Podeanu, carosabilul a fost extins la 4 benzi, cu amenajarea locurilor de parcare, a pistelor pentru biciclisti, a trotuarelor si a zonelor verzi pe sectorul de drum cuprins intre  Aleea F.C. Ripensia si Calea Stan Vidrighin. Lucrarea cuprinde o retea noua de apa si canalizare realizata pe sectorul Calea Stan Vidrighin -  strada Stejarul si  reglementarea tuturor bransamentelor la consumatori, precum si a racordurilor. A fost realizat un nou sistem de iluminat  public  intre aleea F.C. Ripensia si Calea Stan Vidrighin si s-a reglementat alimentarea consumatorilor casnici de energie electica prin desfintarea retelei de alimentare cu energie electrica supraterana (au fost refacute  bransamentele). Au fost realizate 230 locuri de parcare pentru autoturisme si 82 locuri de parcare pentru biciclete in zona bazei sportive nr. 2 a UPT.
 

Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Incep lucrarile la Pasajul Popa Sapca


Ambasadorul SUA, in vizita la Primaria Timisoara


Zeci de camere de supraveghere, instalate in Timisoara


Incepe santierul la pasajul Jiul


Preturile apartamentelor au crescut in primul trimestru din 2016


Treptele Catedralei, simbol al Revolutiei, vor fi puse in valoare de catre UVT


Cele mai scumpe cartiere din Timisoara


Curatenia generala de primavara


VeloTM revine


Dupa 4 ani, preturile apartamentelor sar de pragul de 1.000 euro/mp


Timisoara teatrala: 139 de ani de istorie intr-o arhiva digitalizata


Primaria a reglementat accesul autovehiculelor in zona pietonala Cetate


Doua poduri din Timisoara intra in reabilitare