Aboneaza-te la newsletter-ul TimisoaraAzi

Abonare

Sistemul de parcare TimPark intra in vigoare din 15 martie

Consiliul Local Timisoara a aprobat noul regulament de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor, TimPark, care va inlocui vechiul TelPark. Noul sistem va intra in vigoare din data de 15 martie. In sistemul TimPark, soferii isi vor putea parca masinile in Timisoara doar folosind telefonul mobil (prin voucher sau SMS) sau in baza unui abonament cumparat anticipat, astfel ca tichetele de parcare care pot fi achizitionate in prezent vor disparea.

Orasul va fi impartit in trei zone tarifare, rosie, galbena si albastra, urmand sa fie eliberate tipuri de abonamente in functie de aceste zone. La plata prin intermediul telefoniei mobile vor exista doua variante: taxarea la minut (in sistem prepay, care presupune cumpararea unui voucher, inregistrarea in sistem prin SMS la inceput, prima data, si doua apeluri telefonice sau beep-uri, unul cand incepe stationarea si altul cand se incheie), sau taxarea pe ora (pe baza de SMS), tarifele percepute fiind, in ambele cazuri, in functie de zona de stationare.

In sistemul bazat pe vouchere, tarifele de parcare vor fi de 1,50 lei pe ora in zona rosie (I), 1 leu pe ora in zona galbena (II) si 0,50 lei pe ora in zona albastra (III). Primele 15 minute de stationare vor fi gratuite. Vor exista cartele valorice de tip voucher avand diferite valori: 5, 10, 30, 50 sau 100 de lei. Pentru a plati stationarea prin SMS, soferii trebuie sa plateasca 0,50 euro plus TVA pe ora in zona rosie, 0,35 euro plus TVA pe ora in zona galbena sau 0,25 euro plus TVA pe ora in zona albastra. Exista si varianta de a plati 3 euro plus TVA pentru intreaga zi, in orice zona.

Printr-un amendament, s-a decis ca medicii si profesorii sa beneficieze de abonament de locatar, tariful abonamentului de locatar fiind de 51,23 lei pe an.

In sistemul TimPark, soferii vor plati taxe de penalizare daca stationeaza fara abonament sau fara a achita contravaloarea parcarii prin telefon, daca depasesc timpul de stationare in cazul in care au apelat la plata prin telefon, daca stationeaza pe baza unui abonament care nu este conform zonei, cu abonamente expirate sau eliberate pentru alte autovehicule, daca stationeaza fara sa afiseze abonamentul sau acesta nu este afisat astfel incat sa se poata vedea elementele de identificare si daca stationeaza necorespunzator, ocupand doua locuri de parcare, acolo unde acestea sunt marcate.

Valoarea taxei de penalizare este de 70 de lei in cazul achitarii pana in primele 15 zile calendaristice, 150 de lei incepand cu cea de-a saisprezecea zi si 40 de lei in cazul achitarii in primele 48 de ore de la abatere. In situatia in care posesorul unui autovehicul este identificat la a treia abatere si nu a platit contravaloarea penalizarilor anterioare se vor bloca rotile masinii.

In privinta abonamentelor, vor exista abonamente generale, abonamente pentru zona tarifara I (zona rosie), pentru zona tarifara II (galbena), zona tarifara III (albastra), abonamente la purtator, (transmisibile, pentru toate zonele tarifare, exceptand parcarile cu acces controlat), abonamente de locatar, abonamente pentru persoanele cu handicap, pentru beneficiarii OG 105 din 1999 (deportati, obligati la munca fortata, evacuati etc.) si pentru detinatorii de vehicule cu propulsie electrica, ultimele trei categorii avand dreptul sa stationeze gratuit in orice zona.

Un abonament la purtator – transmisibil pentru toate zonele tarifare – costa 85,68 de lei lunar, 245,70 lei trimestrial si 897,12 lei anual. Un abonament general va costa 42,84 lei pe luna, 122,85 lei pe trei luni si 448,56 lei pe an. Un abonament pentru zona rosie, zona I, centrala, de exemplu, va fi 34,23 lei pe luna, 98,28 lei pe trei luni sau 357,84 lei pe an. In zona galbena, zona II, abonamentul este 27,93 lei lunar, 80,01 lei trimestrial si 292,32 lei anual. In zona albastra, zona III, abonamentul va costa 21,42 lei pe luna, 61,74 lei pe trei luni si 224,28 lei pe an.

Persoanele care beneficiaza de pensii de asigurari sociale de stat, pensii militare, pensii de agricultor etc., a caror valoare cumulata cu alte indemnizatii sau drepturi banesti acordate in baza unor acte normative speciale nu depaseste nivelul unui salariu minim brut pe economie, se bucura de o reducere de 50 la suta la abonamente. In parcarile cu bariere se va plati tot 3 lei pe ora, la fel ca in prezent, dar riveranii vor beneficia de un tarif special intre orele 18,00-9,00, de 0,10 lei pe ora.

Sumele rezultate din exploatarea sistemului TimPark se vor constitui ca venituri ale consiliului local in proportie de 50 la suta, respectiv ale operatorului (societatea rezultata in urma fuziunii dintre ADP si Drumuri Municipale) in proportie de 50 la suta.

28 februarie 2013

Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Iata cum ar putea arata tramvaiele din Timisoara

Primarul Nicolae Robu a initiat un sondaj de opinie pe o retea de socializare, cu scopul de a afla opinia timisorenilor referitoare la noul aspect al tramvaielor ce urmeaza a fi reabilitate. Primarul ii invita astfel pe timisoreni sa-si exprime parerea fata de un set de imagini, din care face parte si fotografia alaturata.

Dupa cum se stie, municipalitatea a initiat un program de reabilitare a tramvaielor aflate in exploatarea RATT, in baza unui contract semnat cu parteneriatul dintre Electroputere Pascani si Astra Vagoane Arad. Dupa reabilitare, tramvaiele vor avea un aspect complet schimbat si vor avea dotari inedite la bord, precum camere video si internet.

26 august 2014

Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Stadiul lucrarilor in centrul istoric

Dupa cum se stie, primaria Timisoara deruleaza in aceasta perioada mai multe lucrari in cadrul proiectului privind reabilitarea si modernizarea infrastructurii si a spatiilor publice din centrul istoric al orasului - situl urban cartierul Cetate Timisoara. Proiectul prevede realizarea unor lucrari de arhitectura, rutiere, instalatii electrice, alimentare cu apa, canalizare menajera, canalizare pluviala, termoficare si telecomunicatii. In cele ce urmeaza, redam din comunicatul primariei, referitor la stadiul acestor lucrari in cele mai importante locuri, la mijlocul lunii august 2014.

In Piata Unirii au fost realizate lucrari de depozitare pavele, epuismente, umpluturi balast, montare conducta apa latura S, instalatie electrica grup sanitar, montaj racorduri burlane latura S, montaj multiduct telecomunicatii si camine tragere, bransamente, executatia lucrarilor pe acest obiectiv fiind realizata in proportie de aprox. 13%. In prezent se efectueza sapaturi arheologice, lucrari de izolare a conductelor termice, de spalare a canalizarii menajere, finalizare telecomunicatii-multiduct, lucrari rutiere - executare strat balast in zona de Est a Pietei (zona Dom).

In Piata Libertatii, lucrarile realizate au cuprins: fundatii banci, fundatii rigole, montaj cabluri electrice iluminat, montaj firide, montaj multiduct telecomunicatii, subtraversare linie tramvai, camine tragere, montaj rigole, acestea fiind finalizate in proportie de aprox. 47%. In continuare se efectueaza lucrari rutiere - executare strat balast si balast stabilizat, in zona N-V a Pietei (zona cap linie de tramvai 5), si lucrari de pregatire a pavajului in piata, respectiv montaj tarusi pentru trasarea undelor de piatra/clinkerit.

In Piata Sfantu Gheorghe, lucrarile au fost realizate in proportie de 28% si au vizat executia de epuismente, umpluturi piatra sparta, turnare beton egalizare, montaj multiduct telecomunicatii si camine tragere. Lucrarile continua si in aceasta zona, unde se efectueaza lucrari de armare a radierului in zona tehnica - Post Trafo.

Pe Strada Vasile Alecsandri, lucrarile au cuprins executarea de epuismente, desfacere asfalt, sapatura, umplutura balast, montaj cabluri electrice, montaj conducta alimentare cu apa, camine apometre, bransamente, reabilitare canalizare menajera, montaj multiduct telecomunicatii si camine de tragere. In prezent se intervine pentru izolarea conductelor termice. Stadiul de executie estimat este de 38%.

Obiectivul general al proiectului este reabilitarea si modernizarea infrastructurii si a spatiilor publice din centrul istoric al orasului - situl urban cartierul Cetatea Timisoara - parte a patrimoniului cultural istoric de valoare nationala si universala, in vederea imbunatatirii calitatii serviciilor urbane si a atractivitatii Polului de Crestere Timisoara, avand ca efect stimularea dezvoltarii socio-economice durabile si cresterea calitatii vietii cetatenilor, durata de executie a lucrarilor este de 21 de luni, iar valoarea totala a proiectului este de 53 milioane de lei plus TVA.

17 august 2014

Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Ce apartamente s-au ieftinit cel mai mult in ultimii ani?


Piatra de temelie pentru a cincea cladire CBC


Care sunt preturile chiriilor?


Bilete RATT, de vanzare si in weekend


Malurile canalului Bega vor avea o noua infatisare


Facturile Colterm, modificate la solicitarea FALT


O noua destinatie Wizz Air, de la Timisoara


Factura de apa se poate plati online


Inca cinci strazi de pamant si piatra sparta, modernizate


Mediile de admitere la licee, in scadere


Cat costa o vila cu piscina in apropierea marilor orase


Un nou loc de joaca a fost modernizat