Aboneaza-te la newsletter-ul TimisoaraAzi

Abonare

Sistemul de parcare TimPark intra in vigoare din 15 martie

Consiliul Local Timisoara a aprobat noul regulament de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor, TimPark, care va inlocui vechiul TelPark. Noul sistem va intra in vigoare din data de 15 martie. In sistemul TimPark, soferii isi vor putea parca masinile in Timisoara doar folosind telefonul mobil (prin voucher sau SMS) sau in baza unui abonament cumparat anticipat, astfel ca tichetele de parcare care pot fi achizitionate in prezent vor disparea.

Orasul va fi impartit in trei zone tarifare, rosie, galbena si albastra, urmand sa fie eliberate tipuri de abonamente in functie de aceste zone. La plata prin intermediul telefoniei mobile vor exista doua variante: taxarea la minut (in sistem prepay, care presupune cumpararea unui voucher, inregistrarea in sistem prin SMS la inceput, prima data, si doua apeluri telefonice sau beep-uri, unul cand incepe stationarea si altul cand se incheie), sau taxarea pe ora (pe baza de SMS), tarifele percepute fiind, in ambele cazuri, in functie de zona de stationare.

In sistemul bazat pe vouchere, tarifele de parcare vor fi de 1,50 lei pe ora in zona rosie (I), 1 leu pe ora in zona galbena (II) si 0,50 lei pe ora in zona albastra (III). Primele 15 minute de stationare vor fi gratuite. Vor exista cartele valorice de tip voucher avand diferite valori: 5, 10, 30, 50 sau 100 de lei. Pentru a plati stationarea prin SMS, soferii trebuie sa plateasca 0,50 euro plus TVA pe ora in zona rosie, 0,35 euro plus TVA pe ora in zona galbena sau 0,25 euro plus TVA pe ora in zona albastra. Exista si varianta de a plati 3 euro plus TVA pentru intreaga zi, in orice zona.

Printr-un amendament, s-a decis ca medicii si profesorii sa beneficieze de abonament de locatar, tariful abonamentului de locatar fiind de 51,23 lei pe an.

In sistemul TimPark, soferii vor plati taxe de penalizare daca stationeaza fara abonament sau fara a achita contravaloarea parcarii prin telefon, daca depasesc timpul de stationare in cazul in care au apelat la plata prin telefon, daca stationeaza pe baza unui abonament care nu este conform zonei, cu abonamente expirate sau eliberate pentru alte autovehicule, daca stationeaza fara sa afiseze abonamentul sau acesta nu este afisat astfel incat sa se poata vedea elementele de identificare si daca stationeaza necorespunzator, ocupand doua locuri de parcare, acolo unde acestea sunt marcate.

Valoarea taxei de penalizare este de 70 de lei in cazul achitarii pana in primele 15 zile calendaristice, 150 de lei incepand cu cea de-a saisprezecea zi si 40 de lei in cazul achitarii in primele 48 de ore de la abatere. In situatia in care posesorul unui autovehicul este identificat la a treia abatere si nu a platit contravaloarea penalizarilor anterioare se vor bloca rotile masinii.

In privinta abonamentelor, vor exista abonamente generale, abonamente pentru zona tarifara I (zona rosie), pentru zona tarifara II (galbena), zona tarifara III (albastra), abonamente la purtator, (transmisibile, pentru toate zonele tarifare, exceptand parcarile cu acces controlat), abonamente de locatar, abonamente pentru persoanele cu handicap, pentru beneficiarii OG 105 din 1999 (deportati, obligati la munca fortata, evacuati etc.) si pentru detinatorii de vehicule cu propulsie electrica, ultimele trei categorii avand dreptul sa stationeze gratuit in orice zona.

Un abonament la purtator – transmisibil pentru toate zonele tarifare – costa 85,68 de lei lunar, 245,70 lei trimestrial si 897,12 lei anual. Un abonament general va costa 42,84 lei pe luna, 122,85 lei pe trei luni si 448,56 lei pe an. Un abonament pentru zona rosie, zona I, centrala, de exemplu, va fi 34,23 lei pe luna, 98,28 lei pe trei luni sau 357,84 lei pe an. In zona galbena, zona II, abonamentul este 27,93 lei lunar, 80,01 lei trimestrial si 292,32 lei anual. In zona albastra, zona III, abonamentul va costa 21,42 lei pe luna, 61,74 lei pe trei luni si 224,28 lei pe an.

Persoanele care beneficiaza de pensii de asigurari sociale de stat, pensii militare, pensii de agricultor etc., a caror valoare cumulata cu alte indemnizatii sau drepturi banesti acordate in baza unor acte normative speciale nu depaseste nivelul unui salariu minim brut pe economie, se bucura de o reducere de 50 la suta la abonamente. In parcarile cu bariere se va plati tot 3 lei pe ora, la fel ca in prezent, dar riveranii vor beneficia de un tarif special intre orele 18,00-9,00, de 0,10 lei pe ora.

Sumele rezultate din exploatarea sistemului TimPark se vor constitui ca venituri ale consiliului local in proportie de 50 la suta, respectiv ale operatorului (societatea rezultata in urma fuziunii dintre ADP si Drumuri Municipale) in proportie de 50 la suta.

28 februarie 2013

Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Strada Stefan cel Mare, reabilitata

19 mai 2015

Obiectivul de investitii denumit Reabilitare linie de tramvai si modernizare trame stradale pe str. Stefan cel Mare in municipiul Timisoara - Traseu 1 - Tronsonul cuprins intre str. St. O. Iosif si intersectia cu str. 1 Decembrie este inclus in cadrul poiectelor prioritare pentru atragerea de finantare nerambursabila din fonduri structurale in cadrul Programului Operational Regional 2007-2013. Valoarea totala a proiectului este peste 23 milioane lei, din care finantare  UE 18,6 milioane lei.

Obiectivul general al proiectului il constituie reabilitarea infrastructurii liniilor de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara, in vederea cresterii calitatii vietii locuitorilor si asigurarii dezvoltarii durabile a municipiului.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost reabilitarea liniei de tramvai pe str. Stefan cel Mare din Municipiul Timisoara (tronsonul cuprins intre str. St. O. Iosif si intersectia cu str. 1 Decembrie), amenajari rutiere (carosabil, trotuare, piste biciclisti, zone verzi, semaforizare) si reglementarea retelelor stradale: alimentare cu apa, canalizare, retele termice, iluminat public.

Prin proiect, administratia locala a imbunatatit calitatea infrastructurii urbane de circulatie, a sporit gradul de mobilitate a populatiei in contextul cresterii gradului de siguranta a traficului, cat si al protejarii mediului inconjurator. Zona de interventie a proiectului a fost str. Stefan cel Mare, tronsonul cuprins intre intersectia cu str. St. O. Iosif si intersectia cu str. 1 Decembrie. Proiectul a propus o interventie complexa care are ca rezultat reabilitarea liniei de tramvai prin inlocuirea integrala a infrastructurii si suprastructurii acesteia, reconfigurarea strazii prin amenajarea carosabilului (4 benzi de circulatie - cate 2 pe sens), a trotuarelor, a pistelor de ciclisti si a spatiilor verzi si reglementarea retelelor stradale (alimentare cu apa, canalizare, retele termice, iluminat public).


Daca ti-a placut articolul, urmareste TimisoaraAzi.ro pe Facebook - CLICK AICI! »


Radio Impuls s-a lansat la Timisoara


Medicover lanseaza o noua clinica multidisciplinara in Timisoara


Camere video si radare de informare, in curand pe strazile Timisoarei!


Romano Prodi - Doctor Honoris Causa la Timisoara


Apel catre cetatenii Timisoarei, pentru deratizare


Timisoara, aeroport de rezerva pentru Turkish Airlines


Piata Badea Cartan va fi modernizata


S-a lansat centrul studentObike din Timisoara


Parcul Padurice se modernizeaza


Un nou depou de tramvaie, in Calea Buziasului


O noua linie de tramvai in Timisoara


Modernizari la Spitalul Clinicile Noi