Social Biking Challenge, la Timisoara

9 septembrie 2018

Timisoara este singurul oras din Romania care participa la o noua campanie europeana, Social Biking Challenge. Campania este o initiativa a Comisiei Europene pentru a incuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de transport in oras, precum si pentru a colecta si pune la dispozitia municipalitatilor informatii privind obiceiurile biciclistilor (rute de deplasare, durata de deplasare, frecventa etc.). Campania debuteaza in prima zi a Saptamanii Mobilitatii Europene, 16 septembrie. Timisoara este singurul oras din Romania care participa la campanie, coordonatorul local al campaniei fiind Directia Edilitara a Primariei Municipiului Timisoara.

Timisorenii pot deja accesa aplicatia BikePrints pe telefon, pentru a participa la Social Biking Challenge, care se va derula in perioada 16 septembrie – 6 octombrie 2018!

Social Biking Challenge dureaza trei saptamani, fiecare saptamana avand un alt specific: pedaleaza si castiga puncte singur (ETAPA INDIVIDUAL), pedaleaza cu un prieten si acumulati impreuna puncte (ETAPA PERECHI/TANDEM) si pedaleaza impreuna cu trei prieteni si strangeti puncte impreuna (ETAPA GRUP). La Timisoara, ordinea va fi: ETAPA GRUP(16 septembrie – 22 septembrie), ETAPA INDIVIDUAL(23 septembrie – 29 septembrie) si ETAPA PERECHI (30 septembrie – 6 octombrie). Ordinea a fost stabilita de organizatori, fiind diferita in fiecare oras participant, din motive statistice.

Aplicatia BikePrints este functionala in limba romana si poate fi gasita in GooglePlay/MagazinPlay sau AppStore. Selectati Timisoara (butonul CHALLENGE), limba romana (butonul LANGUAGE). Detalii despre campanie gasiti pe https://socialbiking.jrc.ec.europa.eu/#/login.

Dupa descarcarea aplicatiei, in perioada 16 septembrie – 6 octombrie, fiecare kilometru parcurs cu bicicleta se va transforma in puncte. Pentru Primaria Timisoara, datele colectate de aplicatie in cele trei saptamani, privind rutele preferate de cei care utilizeaza bicicleta, vor fi de un real folos si vor fi folosite la realizarea Studiului de Fezabilitate pentru dezvoltarea infrastructurii de biciclete din Timisoara.

In plus, datorita sustinerii partenerilor campaniei, participantii pot castiga prin tragere la sorti, la finalul fiecarei saptamani, cate 10 premii: 10 casti pentru biciclisti, 10 kit-uri de intretinere bicicleta, 10 seturi tricou si umbrela. La finalul campaniei cei mai bine clasati la fiecare categorie vor castiga cate un rucsac (7 premii). Puteti vizualiza premiile la sectiunea Premii locale, de pe aplicatia BikePrints. In plus, Comisia Europeana ofera 7 biciclete celor mai bine clasati la fiecare categorie, pe intreaga Europa.