Regizorul luxemburghez Charles Muller monteaza la Teatrul German

9 noiembrie 2016

tgst_logoSpectacolul Desteptarea primaverii, de Frank Wedekind, in regia lui Charles Muller, va avea premiera la Teatrul German de Stat Timisoara (TGST), sambata, 12 noiembrie 2016, la ora 19,30. Urmatoarea reprezentatie este programata duminica, 13 noiembrie 2016, la ora 19,30. Spectacolele au loc in sala Teatrului German si beneficiaza de traducere in limba romana.

Decorul spectacolului este semnat de Helmut Sturmer, costumele de Ioana Popescu, iar light design-ul de Philippe Lacombe. Muzica este compusa de Miruna Boruzescu. Din distributie fac parte actorii Richard Hladik, Radu Vulpe, Ioana Iacob, Silvia Torok, Eniko Blenessy, Radu Branici, Rares Hontzu, Niko Becker, Aljoscha Cobet, Harald Weisz, Horia Savescu, Isa Berger, Ioana Nitulescu, Oana Vidoni, Franz Kattesch, Konstantin Keidel, Daniela Torok, Boris Gaza, Isolde Cobet, Cristian Rudic si Ida Jarcsek-Gaza.

Frank Wedekind a prelucrat in piesele sale moralitatea potrivnica pornirilor, vietii. A demascat-o ca ipocrizie si a pus-o fata in fata cu o viziune a lumii care celebreaza viata si sexualitatea. Libertatea si frumusetea oamenilor care imbratiseaza sexualitatea le-a gasit numai la cei exclusi din societate: la circ, la escroci si tarfe, cu toate ca apareau intr-o forma distorsionata. Piesa Desteptarea primaverii isi mentine actualitatea, „deoarece in continuare prejudecatile considerate disparute si moralitatea dubla ipocrita bantuie prin viata noastra de zi cu zi, prin societatea noastra, prin politica, religie si nu in ultimul rand prin political correctness-ul din prezent”, considera scenograful spectacolului, Helmut Sturmer.

Charles Muller s-a nascut la Luxemburg in 1953, incepandu-si cariera de regizor in anul 1984. Intre anii 1980 si 2004 a predat la Facultatea de Teatru de la Universitatea de Muzica din Saarland, la Academia de Stat pentru Muzica si Artele spectacolului din Stuttgart si la Academia de Film din Ludwigsburg. Din september 2004, Charles Muller este directorul Teatrului Municipal Esch-sur-Alzette din Luxemburg.

Despre acest spectacol, regizorul Charles Muller declara: „In cele din urma, piesa lui Wedekind aduce in prim-plan tematica minciunii si consecintele acesteia. si in prezent exista un stres datorat solicitarilor crescande, in ciuda Internetului si a iluminarii generale. Moritz moare din cauza unei supradoze de stres datorat solicitarilor crescande, iar Wendla este mintita in fel si chip pana la moartea ei. Nimic nou, deci, in lumea noastra”.